Monday, 6 February 2012

Tudung ~ oh ~ Tudung

Perempuan dan tudung....
Satu baju satu tudung.....itulah pompuan..kalo yg bekerja mcm i ni lg lahh,,tdung je satu almari...ade satu tdung ni mmg i bkenan sangat,,tdung stail mcm Fareeda..sungguh indah dan cantik si pemakai..mungkin sbb kaler die...nak beli tapi mahal sangat..so , i pun blik kg n minta my mum ajarkan camne nk jahit tdung...wallaaaaawey~ siap 4 pasang tdung chiffon double layer ku pegh....layannnnn ;)






bes giler la dpt siapkan 4 helai tdung ni just dlm masa satu hari je...terus rase gian nk menjahit lagi...awning i beli dekat rakan fesbuk....kain i beli d nagoya je..xmampu nk beli kat jakel..heeee,,

JJCM ~ Pari-Pari BBQ & Steamboat

Salam....dis entry nk share pasal JJCM..me n hubby memang suka sangt makan..ngeee....so kitorang try dis new restaurant at Hulu Langat.... kedai ni nama Pari-Pari <3 ..restaurant ni konsep die bufet..All u can eat with the price of RM22/adult..kanak2 i x sure pulak coz kitorang xde kanak2..ngeee~

Pari-pari Steamboat + BBQ
Kedai ni kt tepi jalan je n signboard wrne oren tu sangat lah terangdn boleh attract pelanggan..jom kita terjah~~



So after duduk n order air, dorang akn serve kite dengan dim sum n teh herba cina...hubby i ckp teh tu sedaaaap but i x minat...i just mkn dim sum je ;)


kuah ntuk steamboat ade dua ~tomyam+sup ayam~ boleh pilih kedua2nya or just nk salah satu pn boleeeh... but yg menariknye adelh kt tepi tu ade tmpt ntuk grill..boleh la grill ape sahaja yang anda suka..pegh~~ sangat menggoda!!!!



bahan2 mentah untuk grill pulak ade mcm2...ayam..sotong..udang..ikan...daging yg diperap...bahan2 mentah untuk steamboat pn banyak just lupa nk snap gambanye..heeee



actually, i ni even kurus but x kenyang kalo x makan nasi,,so nasib baik ade nasi goreng yg disediakan,,udang die byk gilerrrr...



Antara dessert yg disediakan ialah salad buah dan jugak aiskrim yg memang sedap.. Sedap ni means by dat the icecream really taste like fruits...sweet and very fresh.. and ofkos i ni yg hantu eskrem berulang amek aiskrim.... <3 eskrem

last but not least air ntuk kite refill pn ade, so xyah nk oder2 air....ckup kot entry ni...next time JJCM akan kembali..zassssss ;)





Saturday, 28 January 2012

Aunty & Dhiya

Dhiya Sofiya (btol x ejaan ni mummy?)
ni entry 1st n nk tulis bout my BFF Raihana Abd Rahim...she's a mommy!!!!! congrats to u dear....its a bby girl n sgt lah comel ;)